Monday, April 11, 2011

Lasternas summa är konstant.

Jag försöker att inte äta så mycket onyttigt.

Det är ett steg mot att gå ner i vikt, ett litet steg visserligen men ett steg i alla fall. Och det vart väldigt mycket onyttigt under en ganska lång tid vilket såklart påverkar min vikt.

Så jag bestämde mig för några veckor sen att sluta med godis, kakor, choklad och ostbågar under veckorna och införa lördagsgodis.

Min sambo har mycket vänligt gått med detta också så vi köper mindre onyttigt nu och jag känner mig bättre. Jag tror inte det är så mycket fysiskt bättre dock, mera psykologist bättre för att jag har tagit ett beslut och än så länge har lyckats stå fast vid det.

Förutom i lördags då. Vi handlade liite för mycket lördagsgodis då så det fanns kvar massor på söndagen - och riktigt så bra motståndskraft har jag inte att jag kan kasta ut godis och ostbågar bara så där. Men det bra var att både jag och sambon klagade på att vi hade ont i magen på lördagskvällen efter alldeles för mycket godis, men vi hade i alla fall inte ätit lika mycket på en kväll som vi kunde göra för en månad sen. Och det är ett gott tecken!

Och idag var jag Så nära att köpa en kaka efter lunch. Jag brukar ha ett sockersug efter lunch men det är banne mig värre dom gånger jag äter lunch själv, som idag. Men jag stod emot och gick upp och tog en kopp kaffe istället. Det är säkert inte nyttigare men men...

Lasternas summa är konstant som sagt.

No comments:

Post a Comment