Thursday, January 31, 2013

Träningens varande

Varning: rambling incoming!

Det här med att träna. Det här med att äta rätt.

Inte lätt.

Varför finns det inte ett mirakelpiller som löser allt sånt? Som löser att jag inte orkar stå emot mina cravings? Som löser att jag inte orkar ta tag i att börja och sen fortsätta träna?

Därför att det fungerar inte så.

Jag vet att jag kan komma igång och träna och hålla i det - jag har gjort det tidigare.

Min stora ursäkt just nu är mitt jobb, och min långa restid till jobbet. Det är ursäkt, det vet jag. Jag har bara väldigt svårt att motivera mig till att komma runt med ursäkten.

Motivation alltså. That's the thing.

Vilket egentligen är konstigt, för jag vill gå ner i vikt. Jag vill må bättre. Jag vill ha bättre kondition. Av många anledningar, stora och små. Men det räcker inte.

Vad krävs då?

No comments:

Post a Comment