Wednesday, January 30, 2013

Rundstickning!


Frågade mina fellow Stickpod-lyssnare på Ravelry igår om rundstickors fördelar och nackdelar. Enhälligt röstande för att rundstickor is the way to go. 

Sagt och gjort så beställde jag rundstickor till mitt nästa projekt (Rosa's Caponcho) och jag flyttade även över mitt (vad det verkar) evighetsprojekt på den endaste rundstickan jag har. Nackdelen är att den är tunnare än de stickorna jag hade dem på tidigare. Men det ska bli ett kuddfodral så det känns inte som om det gör så mycket. Jag gör detta mest för att använda upp ett lite läskigt akrylgarn och för att öva slätstickning. 

Märkte direkt varför magic loop-tekniken vill ha mjuk kabel. Denna är lite för styv så jag har en bit kabel som sticker iväg för mig hela tiden, och drar med stickorna. Men som sagt, detta är inte ett finlir-projekt så det får duga just nu. 

De rundstickorna jag beställde är av modellen löstagbara stickor och kablar, hoppas att det kommer fungera bra - många på Ravelry som rekommenderar dem så jag är optimistisk. 


Funderar också om jag ska försöka göra en #blogg100 för att verkligen testa detta med att blogga, har ju startat och stoppat några gånger tidigare, men känner inte att jag har gett det ett riktigt försök. Får se. I så fall är detta #1 av #blogg100. 

No comments:

Post a Comment