Thursday, January 31, 2013

Teknikens kullerbytta

Jag gick med i Online Stickcafe på Facebook idag, en facebookgrupp som har event varje torsdag som går ut på att man stickar tillsammans framför Facebook. Det läggs upp bilder, funderingar, frågor och allmänt chit-chat - som man tänker sig att ett stickcafe är.

Jag var väldigt fundersam när jag hörde och läste om detta, men efter att ha suttit en kväll med min stickning och Ipaden i knät och varit med så kan jag säga att det är himla trevligt! Det är ju alltid trevligt att träffa likasinnade och att småprata om sin favoritsyssla.

Men jag har suttit och tänkt på något helt annat under kvällen också. Att detta är en korsning av något av de äldsta och mest tantiga som finns, en syjunta - och något av det mest nördiga och introverta som finns, en IRC-kanal.

Sen funderade jag på om det inte skulle gå att flytta över Online Stickcafe till en IRC-kanal eftersom Facebook envisas med att sortera om inläggen varenda gång jag uppdaterar sidan. Jag tror dock att detta är så populärt som det är just för att det är Facebook.

Det är fortfarande roligt.



Brasklapp: jag vet att en Facebook-chat inte är en IRC-kanal. Men Online Stickcafe är inte en syjunta heller.

No comments:

Post a Comment