Friday, February 1, 2013

Upprepning

Jag funderar på att repa upp mina handledsvärmare, och bara att jag funderar på det innebär att jag borde verkligen göra det.

De var det första jag gjorde på strumpstickor, jag gjorde tre-fjärdedelar av dem på ett tåg hem från Göteborg.

När jag hade gjort mudden bestämde jag mig för att testa och göra en fläta. Den blev ganska bra men så här i efterhand så gjorde jag den alldeles för liten så den känns bara i vägen på handryggen.

Det var också första gången jag gjorde en tumkil och principen lyckades jag med men nu tycker jag att det blev alldeles för stora hål i ökningarna. Jag har också förstått att det är ett vanligt problem och det finns lösningar.

När jag sen skulle maska av hela arbetet så gjorde jag det i bara räta maskor (trots att jag avslutade med resårstickning) - helt enkelt för att jag inte tänkte det och kanske inte visste hur. Så båda handöppningarna känns lite lite för trånga. Nu vet jag att det finns massor med bra och elastiska avmaskningar.

Jag vet att jag kommer inte använda dem någon längre tid i det skick de är nu så det är lika bra att repa upp dem.

Även om det skär lite i hjärtat. Killing my darlings you know.


(Precis när jag tog den här bilden, som är tagen i garaget på mitt jobb, kom min föredetta chef ut från hissen bakom mig och undrade om jag höll på med nåt konstnärligt. )


No comments:

Post a Comment