Sunday, February 3, 2013

Home Setup

Jag sålde min dator i höstas, i samma veva som jag började sticka mer och mer och spela mindre och mindre. Plus att jag hade (och fortfarande har) svårt att sitta ner längre stunder (men det är en story för ett annat blogginlägg) så den stationära datorn stod mest och samlade damm.

Jag använde yngsta bonussonens dator när han inte var här och Krilles dator annars. Fungerade ganska bra, även om jag kände mig lite handikappad ibland.

Sen köpte jag en iPad Mini till mig själv i julklapp, och sen dess är det bara den jag använder. Trodde faktiskt inte att jag skulle ha den till så mycket som jag faktiskt har den till.

Som just nu.

Jag har kopplat en Apple Wireless Keyboard till iPaden och använder Bloggers app till att skriva detta. Onscreen keyboard är inte dåligt heller, men det går bra mycket fortare att använda ett fysiskt keyboard, det sitter i fingrarna liksom. Och jag tycker om att skriva har jag konstaterat.

Det har jag visserligen vetat länge, det är bara sällan jag verkligen gör det. Vilket är lite ledsamt. Vilket också är anledningen till att jag hoppas att jag ska ha uthålligheten att fortsätta med bloggen den här gången. Tror det är tredje gången jag startar detta.

Skillnaden denna gången är nog att jag inte bekymrar mig så mycket om att skriva för någon annan. Jag redigerar mycket lite. Jag bara skriver.

Så på ett sätt tycker jag synd om den som läser detta, kan inte tänka mig att det är speciellt bra skrivet. Men det kommer nog. Hoppas jag.

När jag sålde min stationära dator så hade jag i bakhuvudet att jag kommer köpa en ny, troligen en bärbar dator. Nu är jag inte så säker.

No comments:

Post a Comment