Friday, February 8, 2013

Kaffeproblem

Kaffekoppen jag får ut från kaffemaskinen hemma har minimitemperatur. Det är perfekt när jag vill ha mitt kaffe just precis nu, jag kan i princip hälla i mig kaffet utan att bränna mig det minsta.

Kaffemaskinen på stockholmskontoret levererar kaffe i något högre temperatur, det blir perfekt temperatur när jag har gått tillbaka till mitt skrivbord, pratat lite med mina kollegor och sen börjar dricka mitt kaffe.

Kaffet jag får på västeråskontoret är hett. Otroligt hett. Jag får ta min kopp, jobba en kvart till, sen är det lagom temperatur att börja dricka, om jag dricker försiktigt.

Jag måste ha koll på var jag är när jag dricker kaffe. Alldeles för många gånger har jag bränt mig på tungan i Västerås och druckit kallt kaffe hemma.

Svåra problem detta.

No comments:

Post a Comment