Sunday, October 29, 2017

Leva som man vill eller Ta dig i kragen kvinna!

Okej, vi börjar med lite matdagbok för helgen.

Fredag vart det rödvin. Svårighet med bag in box, jag vet inte hur mycket rödvin, men jag tog inte sista glaset i alla fall. Och en liten Baileys med is. Fredagsmiddag blev matlåda, apelsingryta med kyckling och ris. Lördag så var det två mackor till frukost, fyra mackor till lunch. Sen gjorde jag soppa till tusen! Morot och apelsinsoppa som jag åt till middag och palsternacka och purjolök till matlådor, båda vart helt okej! Popcorn till kvällen och vitt vin. Söndag var en helt värdelös matdag. Scones till frukost, fil och flingor till lunch och chokladkaka med grädde till middag. Tolda ya, helt värdelös.

Jag var iväg och tränade i lördags i alla fall, riktigt skönt. Jag har kommit in i det nu så jag kände att jag kunde ta i ordentligt, blev rejält trött.

Och lördagens sopp-verkstad gav mig matlådor som troligen räcker både denna vecka och nästa, så det är ett plus från helgen.

Men en dag som idag, när jag inte lämnar lägenheten på hela dagen, när jag inte ens får på mig kläder på hela dagen och äter precis det som faller mig in, vilket innebär kolhydrater, socker och fett. En sådan dag, den känns ganska jobbig i slutet av dagen. Det känns som jag misslyckats, som att jag borde kunna bättre. Vilket är sant, jag KAN bättre. Det gäller bara att komma på hur jag undviker att ställa till det fullständigt när jag har dagar som denna. Samtidigt så tänker jag att jag måste väl få bara slappa också, ta en "day off". Och ja, det kan jag såklart också. Men det är lite för ofta som det blir "day off".

Min plan för helgen var också att läsa ut Sockerbomben, det har jag inte heller gjort.

Vad har jag gjort då?

Tja, jag har sett klart Stranger Things 2. Och den är awesome!
Och jag och guildet klarade Tomb HC på två dagar - allt förutom KJ i fredags och sedan tog det oss en timme att ta ner KJ i lördags - kändes stabilt.

Men apropå Stranger Things, det som var ganska skönt var att jag kunde bara sitta still i soffan och kolla på avsnitten (de flesta). Annars kan jag ha svårt att fokusera på att göra en sak i taget. Jag tänker att det är bra övning att bara fokusera på tvn och inte göra något annat, inte kolla telefonen, inte sticka, inte fixa med något annat.

Ibland känner jag mig väldigt splittrad. Och det är jobbigast när det känns så på jobbet. Men det är ett topic för en annan dag.

Nu har jag Grease på i bakgrunden - den kan jag typ utantill så det är jäkligt skönt att bara lyssna på. Ska logga in i spelet snart, vi hade något planerat vid 20.00, ska se om det blir av. Annars vettefan,  jag sitter ganska bra i soffan.

Cheers!
/Caro

No comments:

Post a Comment