Thursday, July 19, 2012

Omstart!

Jag började virka på ett par vantar för någon vecka sedan. Det gick ganska fort att göra en högervante, om jag bortser från att jag repade upp vanten när jag kommit 3/4. Med den omstarten tog det nog två kvällar att känna mig klar. 

Det lustiga är att igår repade jag upp vänstervanten också, och då var jag nästan klar med den. 

Ibland är jag dum när det kommer till att göra om har jag märkt. Som med vanten. När jag hade gjort hålet för tummen och testade vanten så märkte jag direkt att den var för trång. Men jag tänkte Aja, det ordnar sig nog, det är bara att fortsätta, det duger. Sen dröjer det till att jag är nästan klar (som i att jag skulle sy ihop den i toppen) innan jag sansar mig och tänker att jag kommer inte använda vanthelvetet om den är för trång - så varför ska jag då göra klart den?

Så jag repade upp nästan hela vanten och gjorde den 3 maskor större runt om. Nu är den säkert för stor istället. 

Jag får väl repa upp den en gång till när jag nästan är klar med den. 

No comments:

Post a Comment